Hospodaření domácnosti - 8.A,B,C

Dne 17.5.2022 navštívila naši třídu pracovnice banky ČSOB s přednáškou o HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI.

Seznámila nás s tématy jako jsou příjmy a výdaje rodiny, zajímavé bylo se dozvědět něco o spoření a půjčkách. Vše probíhalo zábavnou formou her, kdy jsme například odhadovali cenu jednotlivých potravin, nebo měli rozhodnout, zda se jedná o povinný, nutný či zbytný výdaj.

Všichni jsme se aktivně zapojovali a získali hodně nových znalostí do praktického života.

Anna Balaštíková, 8.B

 

V úterý 17. května, pátou hodinu jsme se zúčastnili přednášky o finanční gramotnosti. Tentokrát na téma rozpočtu a jak si rozvrhovat rozpočet. Přednáškou nás provázely dvě paní z banky ČSOB.

Nejprve si nás paní otestovaly v cenách potravin a jiného zboží tím způsobem, že dobrovolníci měli obrázky se zbožím a seřazovali se kdo má nejlevnější a kdo nejdražší. Poté nám byly popsány různé typy rozpočtu např. co je to schodkový a co přebytkový rozpočet. Po zaškolení o rozpočtech, následovalo praktické propočítávání rozpočtů rodin a to tak, že jsme byli rozděleni do týmů po pěti a zjišťovali jsme příjmy a výdaje. Podle následné bilance jsme se rozhodovali, jestli jsou rodiny v plusu (rozpočtu přebytkovém) anebo v minusu (rozpočtu schodkovém). Popřípadě jsme se bavili na čem mohou rodiny ušetřit.

Přednáška se celkově povedla a všichni si ji užili. Přednášky formou vysvětlování lidí, co jsou z „oboru“ jsou velice přínosné, protože se žáci můžou na cokoliv zeptat a profesionál jim na ně odpoví. Velké poděkování patří paním, které přišly z ČSOB, ale hlavně paní učitelce Motyčkové za zorganizování přednášky.

Napsali: David Horsák a Lukáš Psík z 8.C. 

 

Dne 17.5. jsme se zúčastnili přednášky o "Hospodaření v domácnosti" pod vedením Ing. Lenky Mikulové z ČSOB. Dozvěděli jsme se, co je to rozpočet a jeho dělení, například, že může být roven nule nebo můžeme jít s penězi do mínusu. Pověděli jsme si, co jsou to výdaje a příjmy a kde se k takovým penězům chodí. Plnili jsme úkoly s tématikou hospodaření a mohli jsme získat za splnění těchto věcí nějakou odměnu. Na závěr jsme dostali pracovní list o rodinách, kde jsme vyplnili údaje o financích, a tak jsme měli rodinám vypočítat jaký je jejich rodinný rozpočet a jestli nejsou na nule. Hodinu jsme si užili a odnášíme si nejen dárky, ale taky nové vědomosti o rodinném rozpočtu.                                       

Raclavský Šimon, 8.A