Výchovné poradenství zahrnuje úzkou spolupráci výchovného poradce se speciálním pedagogem, metodikem prevence, školní psycholožkou a následně poté s třídními učiteli. Výchovný poradce koordinuje a zabezpečuje jejich činnost a nabízí poradenskou pomoc a spolupráci jak učitelům, tak žákům, ale i rodičům.

 

Aktuálně: Informace k přjímacímu řízení pro školní rok 2018/2019 budou upřesněny po schůzce výchovných poradců na pedagogicko psychologické poradně v UH. O případných změnách budete včas informováni. 

 

Výchovné poradenství zahrnuje úzkou spolupráci výchovného poradce se speciálním pedagogem, metodikem prevence, školní psycholožkou a následně poté s třídními učiteli. Výchovný poradce koordinuje a zabezpečuje jejich činnost a nabízí poradenskou pomoc a spolupráci jak učitelům, tak žákům, ale i rodičům.

Výchovné působení na škole tak probíhá prostřednictvím výchovného poradce zejména v těchto směrech:

  • profesní orientace žáků
  • zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  • péče o integrované, zohledňované a mimořádně nadané žáky
  • řešení výukových a výchovných problémů na škole
  • pomoc při řešení osobních problémů žáků
  • péče o problémové a talentované žáky
  • organizace a zajištění průběhu vědomostního testování SCIO všech žáků 9. ročníku
  • příprava vycházejících žáků k přijímacím zkouškám
  • řešení vztahů mezi žáky, klima na škole
  • Výchovný poradce samostatně zajišťuje a pravidelně aktualizuje evidenci žáků se specifickými vývojovými poruchami, podává návrhy na jejich
  • vyšetření a seznamuje s výsledky šetření všechny vyučující. Nabízí poradenskou činnost při sestavování IVP a pro práci se zohledňovanými žáky.
  • Pravidelně spolupracuje s TU, PPP v UH, , SVP Help v UH a nabízí osobní konzultace.

Začlenění do vlastní práce:

  • organizace besed pro vycházející žáky a žáky 8. ročníku na IPS Úřadu práce v UH
  • organizace besed pro vycházející žáky na téma profesní orientace v prostorách PPP
  • zajištění brožur „Kam na školu“
  • organizování návštěv Dnů otevřených dveří na jednotlivých SŠ
  • zpracování informací pro žáky a rodiče o organizaci přijímacího řízení
  • zpracování dotazníků na téma drogy, kouření, šikana aj.
  • zpracování námětů a interakčních her pro TU na třídnické hodiny pro řešení problémů v kolektivu
  • pro talentované žáky organizace soutěží Matematická olympiáda, Pythagoriáda a Matematický klokan
  • sledování veškeré problematiky výchovného poradenství a předávání informací z pravidelných setkání výchovných poradců
  • vypracování přehledu o struktuře přihlášek na SŠ a SOU
  • odvolací řízení
  • pravidelná aktualizace internetových stránek školy a zajištění informovanosti žáků a rodičů
  • závěrečné zpracování přehledu a rozmístění všech vycházejících žáků
  • pravidelná spolupráce s rodiči, Dětským domovem a orgány sociální péče při řešení individuálních případů a konkrétním plnění IVPabsolvování dalších
  • akreditovaných vzdělávacích programů:
    • „Diagnostika sociálního klimatu v třídním kolektivu“
    • „Nadané dítě“
    • „Vzdělávání žáků podle IVP“
    • „Kariérové poradenství a zájmové dotazníky v práci VP“
    • „Přístup k žákům se zdravotními obtížemi“