7. 3. 2018

ERASMUS+ LEARNING/TEACHING/TRAINING ACTIVITIES IN SPAIN

ŠPANĚLSKO 2018 - UBYTOVÁNÍ

Když jsme dorazili do Murcie, tak už na nás čekaly naše rodiny, u kterých jsme tento týden bydleli. Ze začátku jsme byli docela nervózní. Proto jsme si cestou do Abaránu ještě moc nepovídali. Vzhledem k tomu že bylo půl jedné ráno, tak jsme šli už spát. Já jsem spala s Elenou (mojí partnerkou) v jednom pokoji a to se mi zpočátku moc nezamlouvalo, ale nakonec jsem za to byla ráda, protože nás to celkem sblížilo. Většinou jsme si povídaly a docela jsme se i zasmály. Jejich byt byl hezký, ale byla v něm šílená zima, protože oni nemají topení a my jsme tam zrovna byli v nejstudenějším týdnu v roce. Rodina se skládala ze čtyř členů: syn Alvaro (23let), mamka a taťka. Její rodiče neuměli anglicky, ale i tak na mě byli všichni moc milí. Jídlo mi vždy chutnalo, i když některé kombinace byly velmi zvláštní. Domů mi ještě poslali balíček španělského jídla a její mamka také koupila nějaké oblečení pro mě a mé bráchy. Za ten týden jsme se velmi sblížili, a když jsme odjížděli, tak některým dokonce i ukápla slza. Vlastně mě ale celkem mrzí, že se s její rodinou už nikdy v životě pravděpodobně neuvidím. Ovšem byl to úžasný týden, který mi přinesl hodně nových zkušeností, přátel a poznatků. Poznala jsem jejich kulturu a zemi a za to jsem moc ráda

Libuše Pelíšková, 8.C

Program ve Španělsku

První den v ponělí jsme měli exkurzi po škole a potom jsme dělali "google maps workshopy". Naobědvali jsme se v u rodin a potom jsme šli celá skupina do hor .

Druhý den v úterý jsme měli výlet do Murcie. Tam jsme viděli mnoho zajímavých památek a naobědvali jsme se tam. Potom jsme se vrátili zpátky do Abaránu a měli jsme volný čas, ve kterém jsme se sešli s ostatními v knihovně, povídali jsme si a hráli jsme tichou poštu.

Třetí den ve středu jsme zase dělali "google maps workshopy" a všichni jsme je už dodělali a odpoledne jsme se sešli a hráli jsme šibenici. Později večer šla Libuška s Elenou na Elenin gymnastický trénink a Lucka s Claudií na Claudiinu hodinu klavíru.

Čtvrtý den ve čtvrtek jsme jeli do Cartageny na výlet. V Cartageně jsme chodili po památkách a taky jsme tam obědvali. Večer jsme s rodinami šli na "párty", tam jsme se navečeřeli, vyfotili a šli jsme spát.

Poslední den v pátek jsme jeli do Ciezy. V Cieze jsme šli do jeskyně. Potom jsme se naobědvali u rodin. Poslední odpoledne v Abaránu jsme si sbalili kufry a později večer jsme šli všichni do pizzerie na večeři. Po večeři jsme se všichni rozloučili a šli jsme spát.

Lucie Mikošková, 8.A

CESTOVÁNÍ

Naše cesta začala na vlakovém nádraží ve Starém Městě. V 8:15 jsme vyjeli směr Vídeň, kde jsme přestoupili na jiný vlak, který nás zavezl přímo na letiště. Z Vídně jsme letěli do Barcelony, odkud nám letělo letadlo do Alicante, avšak letadlo mělo zpoždění. Tím pádem nám ujel autobus v Alicante, který nás měl odvézt do Murcie, okresního města Abaránu. A proto jsme museli jet taxíkem. Když jsme konečně dorazili do Murcie, tak tam na nás čekaly naše hostitelské rodiny, které nás odvezly do Abaránu, kde bydlely.

Brzy ráno nás rodiny odvezly do Murcie, kde nás čekali učitelé a společně jsme taxíkem odjeli na letiště v Alicante. Letadlo mělo opět zpoždění, a tak jsme nestihli let z Barcelony do Vídně.

Museli nám přebookovat letenky. Místo trasy Barcelona-Vídeň jsme letěli Barcelona-Madrid-Vídeň.